Maximális teljesítmény:

116 LE

Maximális sebesség:

0 km / h

Maximális nyomaték:

462 Nm

Traktor saját tömege:

5300 kg

EGY CSOMAGBAN A TECHNOLÓGIA, TELJESÍTMÉNY ÉS HATÉKONYSÁG

MODERN TECHNOLÓGIA, KIVÁLÓ KÉNYELEM


A Lamborghini Spark 120-140 modellek szíve a FARMotion motor, amely teljes mértékben megfelel a Stage IV európai kibocsátási szabványnak. Ezeket a hajtóműveket kifejezetten a mezőgazdasági szektor számára tervezték, és kiváló teljesítménymutatókkal, valamint rendkívül alacsony üzemanyagfogyasztással rendelkeznek.

Négyhengeres kialakítás, töltőlevegővisszahűtővel és wastegate szeleppel ellátott turbófeltöltő, teljesen elektronikus vezérlésű Common Rail közvetlen befecskendezés, elektronikus vezérlésű viszkokuplungos hűtőventilátor és égéstér-optimalizálás a motor lökettérfogatának 3849 cm³-re csökkentésével.

Ennek az erőteljes csomagnak köszönhetően a FARMotion motorok alacsonyabb üzemanyagfogyasztással és nagyobb teljesítménnyel, illetve nyomatékkal rendelkeznek, amely mind a szántóföldi munkavégzéshez, mind pedig a közúti haladáshoz optimalizálásra került. 

Kimagasló teljesítmény

A Lamborghini Spark 120-140 modellek a legmodernebb technológiával vannak felszerelve, kiváló kényelmet nyújtanak, és rendkívül könnyen használhatók.

Az új Spark 120-140 sorozat maximálisan sokoldalú használhatóságot, valamint rekord szintű hatékonyságot garantál mind a munkavégző képesség, mind pedig az üzemanyag-fogyasztás tekintetében.

Az új 120, 130 és 140 modellek erősebbek és nagyobb teljesítményt nyújtanak, modern, energiatakarékos hidraulikus rendszerrel rendelkeznek, páratlan vezetői kényelmet biztosítanak, valamint a sebességváltók, a hidraulika-rendszerek és a fülkék széles választékát kínálják. A termékcsalád számos kiegészítővel rendelkezik, ideértve az Agrosky automatikus műholdas helymeghatározó rendszert is.

Az Italdesign Giugiaro céggel közösen kifejlesztett kifinomult, exkluzív dizájnnak köszönhetően a Spark kiemelkedik a versenytársai közül, ugyanakkor szorosan illeszkedik a Lamborghini jelenlegi „családi arculatába”, amely olyan előkelőséget kölcsönöz a számára, ami megkülönbözteti a többi traktortól.

FARMotion motor

RENDKÍVÜL FEJLETT MOTOR KIALAKÍTÁS

A FARMotion motor a külső hűtésű, elektronikusan modulált EGR és a legmodernebb SCR kipufogógáz-utókezelő technológiák kombinálásával megfelel a légszennyezésre vonatkozó legszigorúbb előírásoknak is. Ez azt jelenti, hogy az AdBlue adalékanyag használata révén az üzemanyag-fogyasztás növekedése nélkül csökkenthető jelentősen a károsanyag kibocsátás.

A gyors közúti szállításokhoz való optimális használhatóság érdekében a Spark 120-140 HEB (Hidraulikus motorfék) funkcióval rendelkezik, ami lehetővé teszi, hogy a traktor hidraulikájának segítségével hatékonyabban kihasználható legyen a motorfék hatása, jelentősen növelve ezáltal a közúti közlekedés biztonságát, különösen lejtőn lefelé történő haladáskor. Az Agritechnica 2013 kiállításon műszaki újításként elismert HEB a vezetőfülkében található speciális vezérlő segítségével aktiválható, hogy a fékrendszer túlterhelése nélkül, a motorfékezés, a hidraulika-rendszer és a viszkokuplungos ventilátor segítségével szabályozza a traktor lassulását.

Az egyre szigorodó üzemi követelményekre reagálva az új Spark modellsorozatnál javították a motorháztető alatt rendelkezésre álló hely kihasználását anélkül, hogy ez a fülkéből való kilátást vagy a rendszeres karbantartási feladatok elvégzését bármilyen formában befolyásolná.

SEBESSÉGVÁLTÓ (POWERSHIFT) VÁLTOZATOK

A Lamborghini Spark 120-140 sebességváltó különböző konfigurációkban kapható, amelyeket úgy terveztek, hogy megfeleljenek a különféle munkakörülményeknek és követelményeknek. Az alapkonfigurációban 5 szinkronizált mechanikus fokozat és két, irányváltóval ellátott sebességcsoport található, amelyek mindegyike három, egy proporcionális kapcsoló mágnesszeleppel ellátott Powershift áttételt tartalmaz az összesen 30 + 30 sebességfokozat érdekében. Az (opcionális) szuper mászófokozat megrendelésével a rendelkezésre álló fokozatok száma duplájára növelhető, ezáltal a fokozatok száma 30-ról 60-ra nő (előre és hátra), de ami a legfontosabb, hogy lehetővé válik a teljes gázzal történő, ugyanakkor mindössze csak 134 méter / óra sebesség melletti munkavégzés.

SEBESSÉGVÁLTÓ (VRT VERZIÓK)

A VRT modelleken elérhető fejlett, fokozatmentes sebességváltó a „teljesítmény-megosztás” elvén működik, azaz a motor tengelyén rendelkezésre álló teljesítmény két részre oszlik: a teljesítmény nagyobb része a mechanikus szakaszon keresztül a kerekekhez kerül, míg a fennmaradó teljesítmény „áthalad” a hidraulikus rendszeren; ennek célja a jármű sebességének folyamatos szabályozása, az álló helyzettől egészen a maximális sebességig mindkét irányban.

A sebességváltó mechanikus részét bolygókerekes áttételek és többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsolók képezik, míg a hidrosztatikus egység terhelésérzékelős hidraulikaszivattyút használ a hidraulikus motor hajtásához. A hidraulikafolyadék térfogatáramának módosításával a traktor sebessége simán, fokozatmentesen változtatható, kiküszöbölve az észrevehető „rántásokat”, amelyek a hagyományos sebességváltóknál fokozatváltás közben tapasztalhatók. A rendszert egy elektrohidraulikus, terhelés alatt kapcsolható irányváltó és egy kifinomult elektronikus vezérlőegység teszi teljessé, amely folyamatosan kommunikál a motor megfelelő egységével, hogy az üzemi körülményekhez igazodva meghatározza és megvalósítsa a motor/sebességváltó működésének leghatékonyabb összehangolását. 

A TERMELÉKENYSÉG ÉS A KÉNYELEM MAXIMUMA


A Lamborghini Spark 120-140 modellek hidraulikus rendszereit a maximális konfigurálhatóságot és sokoldalúságot szem előtt tartva tervezték. A választék a 8 mechanikus vezérlésű hátsó kihelyezett szelepet ellátó 90 l/perc teljesítményű szivattyút tartalmazó nyitott központú rendszertől a nagy hatékonyságú, akár 10 kihelyezett szelepet ellátó 120 l/perc teljesítményű terhelésérzékelős TLT szivattyúval rendelkező zárt központú rendszerig terjed.

TLT

A Lamborghini Spark 120 140 sorozat rendkívüli sokoldalúságának további bizonyítéka a 4 jellemző PTO fordulatszám (a VRT modelleknél 3 fordulatszám) elérhetősége, amelyet minden modellnél az elektro-hidraulikus kapcsolású, többtárcsás olajfürdős tengelykapcsoló tesz teljessé. Kérésre az opcionális, sebességváltóval szinkronizált TLT is felszerelhető egy független kihajtótengelyre. Az Auto TLT funkció, amely a hárompontfüggesztésre csatlakoztatott munkaeszköz pozíciójától függően automatikusan be- és kikapcsolja a TLT-t, az alapfelszereltség részét képezi. Az opciók közé tartozik továbbá a rendkívül hasznos cserélhető bordás átmenőtengely és az elülső TLT, amely a nagy, akár 2880 kg teherbírású új elülső függesztőművel együtt is felszerelhető. 

TENGELYEK ÉS FÉKEK

A minden munkakörülmények közötti tökéletes biztonság érdekében a HPB (hidraulikus rögzítőfék) mellett a Lamborghini 120-140 traktorokon alapfelszereltség az összes kerékre ható többtárcsás hidraulikus fékrendszer és a fékezés közben automatikusan bekapcsoló elsőkerékhajtás. A szintén az alapfelszereltség részét képező Powerbrake szervofék minimálisra csökkenti a fékpedál lenyomásához szükséges erőt, miközben mindig hatékony és szabályozható reakciót biztosít. Tovább növeli a biztonságot a Powerbrake, amely akár 10 vészfékezést is lehetővé tesz még leállított motor mellett is. A hátsó fékbetétek és a féktárcsák közötti hézag önbeálló rendszerű, így optimalizálja a reakcióidőket, miközben csökkenti a kopás mértékét, illetve megakadályozza a sebességváltó-olaj túlmelegedését, meghosszabbítva ezzel a fékrendszer hatékony élettartamát.

UNIVERZÁLIS PÓTKOCSIFELVÉTEL

A Spark 120-140 kérésre különféle típusú pótkocsifékvezetékekkel is felszerelhető: hidraulikus, pneumatikus vagy egyszerre mindkettő. Az opcionális felszereltségek új választékában megtalálható a hidraulikus változat is, amely teljes mértékben megfelel az európai biztonsági irányelveknek. Az SDF mellső hidak alapfelszereltségként rendelkeznek az elektro-hidraulikusan kapcsolható beépített differenciálzárral (amely az ASM által automatikusan működtethető); az opcionálisan választható elektronikusan vezérelt hidro-pneumatikus tengelyfelfüggesztési rendszerek pedig nagyobb kényelmet és további biztonságot garantálnak a közúti szállítási feladatok végzése során.

Fülke

A Spark 120-140 vezetői pozíciójának új elrendezése úgy került kialakításra, hogy a gépet rendkívül egyszerűen lehessen kezelni, tökéletesen ki lehessen látni belőle, de mindenekelőtt magas szintű kényelmet biztosítson; bár ez nem újdonság, mivel a Lamborghini arra törekszik, hogy minden traktorja ezekkel a tulajdonságokkal rendelkezzen.

Az új InfoCentrePro műszerfal egy 5"-os színes központi TFT terminállal rendelkezik, amely egyénileg megválasztható információk széles körének megjelenítésére használható. A kezelői környezet szintén testre szabható a számos különféle elérhető hidraulikus kezelőszervnek és ablakozásnak köszönhetően. Ezen technológia használatának egyszerűbbé tétele érdekében a szabványos színjelölési rendszert a Spark 120-140 modelleken is alkalmazzuk, lehetővé téve, hogy a kezelők könnyen és egyértelműen beazonosíthassák a vezetőülés körül ergonomikusan és a használati gyakoriság alapján elhelyezett különböző vezérlőszerveket.

A légrugós felfüggesztésű ülés, a mechanikus vagy pneumatikus (opcionális) fülkerugózás, az iMonitor és a gép működési funkcióit kijelző és vezérlő egység garantálja a teljes kényelmet. Az Agrosky műholdas sorvezető rendszeren kívül a Spark 120-140 modellek akár 2 opcionális külső kamerával is felszerelhetők, továbbá azért, hogy a legkorszerűbb munkaeszközök és berendezések további vezérlőegységek felszerelése nélküli használhatók legyenek, a járművek az ISOBUS kommunikációs protokollal is rendelhetők.

Maximális teljesítmény:

116 LE

Maximális sebesség:

0 km / h

Maximális nyomaték:

462 Nm

Traktor saját tömege:

5300 kg

EGY CSOMAGBAN A TECHNOLÓGIA, TELJESÍTMÉNY ÉS HATÉKONYSÁG

Modern technológia, kiváló kényelem


A Lamborghini Spark 120-140 modellek hidraulikus rendszereit a maximális konfigurálhatóságot és sokoldalúságot szem előtt tartva tervezték.

Kimagasló teljesítmény

A Lamborghini Spark 120-140 modellek a legmodernebb technológiával vannak felszerelve, kiváló kényelmet nyújtanak, és rendkívül könnyen használhatók.

Az új Spark 120-140 sorozat maximálisan sokoldalú használhatóságot, valamint rekord szintű hatékonyságot garantál mind a munkavégző képesség, mind pedig az üzemanyag-fogyasztás tekintetében.

FARMotion motor

Rendkívül fejlett motor kialakítás

A FARMotion motor a külső hűtésű, elektronikusan modulált EGR és a legmodernebb SCR kipufogógáz-utókezelő technológiák kombinálásával megfelel a légszennyezésre vonatkozó legszigorúbb előírásoknak is. Ez azt jelenti, hogy az AdBlue adalékanyag használata révén az üzemanyag-fogyasztás növekedése nélkül csökkenthető jelentősen a károsanyag kibocsátás.

Sebességváltó (Powershift) változatok

A Lamborghini Spark 120-140 sebességváltó különböző konfigurációkban kapható, amelyeket úgy terveztek, hogy megfeleljenek a különféle munkakörülményeknek és követelményeknek.

Sebességváltó (VRT verziók)

A VRT modelleken elérhető fejlett, fokozatmentes sebességváltó a „teljesítmény-megosztás” elvén működik, azaz a motor tengelyén rendelkezésre álló teljesítmény két részre oszlik: a teljesítmény nagyobb része a mechanikus szakaszon keresztül a kerekekhez kerül, míg a fennmaradó teljesítmény „áthalad” a hidraulikus rendszeren; ennek célja a jármű sebességének folyamatos szabályozása, az álló helyzettől egészen a maximális sebességig mindkét irányban.

A termelékenység és a kényelem maximuma


A Lamborghini Spark 120-140 modellek hidraulikus rendszereit a maximális konfigurálhatóságot és sokoldalúságot szem előtt tartva tervezték.

TLT

A Lamborghini Spark 120 140 sorozat rendkívüli sokoldalúságának további bizonyítéka a 4 jellemző PTO fordulatszám (a VRT modelleknél 3 fordulatszám) elérhetősége, amelyet minden modellnél az elektro-hidraulikus kapcsolású, többtárcsás olajfürdős tengelykapcsoló tesz teljessé. Kérésre az opcionális, sebességváltóval szinkronizált TLT is felszerelhető egy független kihajtótengelyre. Az Auto TLT funkció, amely a hárompontfüggesztésre csatlakoztatott munkaeszköz pozíciójától függően automatikusan be- és kikapcsolja a TLT-t, az alapfelszereltség részét képezi. Az opciók közé tartozik továbbá a rendkívül hasznos cserélhető bordás átmenőtengely és az elülső TLT, amely a nagy, akár 2880 kg teherbírású új elülső függesztőművel együtt is felszerelhető. 

TENGELYEK ÉS FÉKEK

A minden munkakörülmények közötti tökéletes biztonság érdekében a HPB (hidraulikus rögzítőfék) mellett a Lamborghini 120-140 traktorokon alapfelszereltség az összes kerékre ható többtárcsás hidraulikus fékrendszer és a fékezés közben automatikusan bekapcsoló elsőkerékhajtás. A szintén az alapfelszereltség részét képező Powerbrake szervofék minimálisra csökkenti a fékpedál lenyomásához szükséges erőt, miközben mindig hatékony és szabályozható reakciót biztosít. Tovább növeli a biztonságot a Powerbrake, amely akár 10 vészfékezést is lehetővé tesz még leállított motor mellett is. A hátsó fékbetétek és a féktárcsák közötti hézag önbeálló rendszerű, így optimalizálja a reakcióidőket, miközben csökkenti a kopás mértékét, illetve megakadályozza a sebességváltó-olaj túlmelegedését, meghosszabbítva ezzel a fékrendszer hatékony élettartamát.

UNIVERZÁLIS PÓTKOCSIFELVÉTEL

A Spark 120-140 kérésre különféle típusú pótkocsifékvezetékekkel is felszerelhető: hidraulikus, pneumatikus vagy egyszerre mindkettő. Az opcionális felszereltségek új választékában megtalálható a hidraulikus változat is, amely teljes mértékben megfelel az európai biztonsági irányelveknek. Az SDF mellső hidak alapfelszereltségként rendelkeznek az elektro-hidraulikusan kapcsolható beépített differenciálzárral (amely az ASM által automatikusan működtethető); az opcionálisan választható elektronikusan vezérelt hidro-pneumatikus tengelyfelfüggesztési rendszerek pedig nagyobb kényelmet és további biztonságot garantálnak a közúti szállítási feladatok végzése során.

Fülke

A Spark 120-140 vezetői pozíciójának új elrendezése úgy került kialakításra, hogy a gépet rendkívül egyszerűen lehessen kezelni, tökéletesen ki lehessen látni belőle, de mindenekelőtt magas szintű kényelmet biztosítson; bár ez nem újdonság, mivel a Lamborghini arra törekszik, hogy minden traktorja ezekkel a tulajdonságokkal rendelkezzen.